Обдаровані діти
Обдарованість дитини... Що це таке? Можливо це своєрідна іскра Божа, яку треба відшукати в її душі і допомогти не тільки не згаснути, а спалахнути полум’ям. Здібні, талановиті люди в будь-якому суспільстві є його “локомотивом”. Саме їхніми інтелектуальними зусиллями забезпечується прогрес суспільства, плодами якого користуються всі. Тому кожен учитель часто запитує себе: “Як знайти та визначити обдарованість?”. Адже через свою зайнятість, брак інформації, методичної підтримки він обмежений у виборі інструментарію, який допоміг би дати відповідь на це запитання. Визначення обдарованості надзвичайно важливе – від цього залежить кого й на підставі яких критеріїв школа відбиратиме в спеціалізовані школи чи програми, як навчатиме. Від розуміння суті обдарованості прямо залежить, на які особливості своїх учнів учитель звертатиме увагу.
ОБДАРОВАНІ ДІТИ – майбутній цвіт нації, її інтелектуальна еліта, гордість і честь України, її світовий авторитет. І завдання вчителя на етапі модернізації змісту освіти в умовах особистісно орієнтованого підходу полягає в тому, щоб дбайливо зростити нові таланти, починаючи з молодшого шкільного віку.
Сучасне розуміння обдарованості стверджує, що в її основі лежить домінуюча пізнавальна мотивація і пошукова творча активність, яка проявляється в знаходженні нового, постановці та розв’язанні проблем.
Під обдарованістю розуміється « сукупність високого рівня природних задатків і схильностей як передумова розвитку здібностей до певних видів діяльності».
Для обдарованих дітей характерними є : висока активність розуму, підвищена схильність до розумової діяльності , прояв самостійності в процесі пізнання. Тому головним завданням учителя в цьому напрямку є розкриття дитячої обдарованості, створення системи роботи з обдарованими дітьми, використання різноманітних методик виявлення інтересів і розвитку здібності дітей.
ОЗНАКИ ОБДАРОВАНОСТІ ДИТИНИ
У ранньому дитинстві обдарована дитина відрізняється такими рисами, як :
* невгамовна допитливість
*Нескінченні запитання дитини
*Великий запас слів і розвиненість мови
* здатність до концентрації уваги на справі, яка зацікавила
* завзятість з метою досягнення результату
*виняткова пам’ять
* доброта
* відкритість
* гостра реакція на несправедливість
У більш старшому віці ( шкільному) ознаками обдарованості є:
* потреба дитини в колекціонуванні та класифікації
* гарне почуття гумору
* сформованість навичок логічного мислення
* оригінальність асоціативного мислення
* здібність до чіткого планування діяльності
* розвиненість навичок спілкування
* прихильність до складних завдань
* відкритість
* активність
* наполегливість
* енергійність
* здатність до ризику
* незалежність у твердженні і поведінці
* гнучкість у концепціях, у способах дії, соціальній ситуації.
Одним із основних принципів роботи загальноосвітньої школи є розкриття в процесі навчання дитячої обдарованості, реалізації якого значною мірою сприяє робота практичного психолога і педагога у взаємодії.
Зміст роботи з обдарованими дітьми включає ряд завдань, а саме: сприяння творчому розвитку кожної особистості, вчасне виявлення обдарованості, створення умов для самореалізації.
Важливим підходом до пошуку юних обдарувань варто визначити комплекс заходів: медичних, фізіологічних, психологічних, педагогічних, спрямованих на виконання цих завдань сім’єю і школою. Існують методики виявлення інтересів і здібностей дітей, подальшого спостереження за їхніми успіхами.
ОРІЄНТОВНІ ЕТАПИ РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ
1. Виявлення обдарованих дітей.
На цьому етапі враховуються відомості від батьків і педагогів про високі успіхи в одній зі сфер діяльності.
2. Діагностичний
На цьому етапі проводиться індивідуальна оцінка творчого потенціалу й особливостей нервово-психологічного статусу дитини психологом і педагогом.
3. формування і поглиблення дитячих здібностей.
- організація позаурочної роботи з предмета
- включення в навчальний план додаткових уроків з предмета за рахунок варіативної частини
- робота з обдарованими дітьми за індивідуальним планом
- залучення батьків до роботи з дитиною
- взаємодія вчителя з психологом і класним керівником
- створення умов для самореалізації – залучення дитини до участі в різноманітних інтелектуальних змаганнях
- залучення обдарованих випускників до роботи з школярами.
Навігація
- Головна
- Новини
- Наше село
- Фотоальбом
- Педколектив школи
- Історія створення школи
- Контакти
- Громадська приймальня
- Посилання
- Пошта
- Результат моніторингу якості освіти
- Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична робота
- Виховна робота
- Шкільна бібліотека
- Нова українська школа
- Архів школи
- Підготовка до ЗНО
- Рішення педагогічної ради та протоколи нарад
- НІ булінг !
- Дистанційне навчання
- Накази директора школи
- Стратегічний план розвитку школи
- Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти
- Шкільне відео
- Електронні класні журнали та щоденники
- Оголошення
- Атестація педагогічних працівників
- Поради психолога