Річний звіт про діяльність закладу

Звіт директора школи за 2022 - 2023 навчальний рік.

 Звіт директора школи за 2020 - 2021 навчальний рік.

Протоколи зборів

Звіт директора школи за 2019-2020 н.р.

 

   При звіті ми керуємося Положенням про порядок звітування директора ЗШ І - ІІІ ступенів перед трудовим колективом, представниками громадського самоврядування школи щодо своєї діяльності на посаді протягом навчального року, яке було затверджено на загальних зборах у червні 2019р.   Як директор школи у своїй діяльності протягом звітного періоду я керувалася Статутом школи. Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

 І. Загальна інформація про школу.  

   Загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів с. Вишенька є колективною власністю Хмільницької районної ради Вінницької області. Управління та фінансування здійснюється відділом освіти РДА, якому делеговані відповідні повноваження.

   Будівля школи прийнята в експлуатацію в 1989р., земельна ділянка, яка належить школі, має площу 2 га.

   У 2019-2020 н.р. в школі працювали 18 педагогічних працівників і 9 працівників із числа обслуговуючого персоналу. Навчання завершили 101 учнів у 11 класокомплектах, середня наповнюваність становить 9 учнів.

 ІІ. Кадрове забезпечення.

   У 2019-2020 н.р. штатними працівниками школа була забезпечена на 100%. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів (у тому числі обслуговуючого персоналу) враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики.

   9 членів педколективу мають вищу кваліфікаційну категорію та 2 вчителі мають педагогічне звання «старший вчитель», що говорить про значний досвід роботи.

ІІІ. Методична робота.

   У школі діє система методичної роботи. Її сітка створена на діагностичній основі. Уже не один рік педколектив працює над проблемою "Сучасні педагогічні та здоровʾязбережні технології в навчанні і виховані учнів як шлях до якісної освіти і розвитку життєтворчості успішної компетентної особистості ". Керівництво методичною роботою здійснювала методична рада, що працює на базі шкільного методичного кабінету.

   До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються вчителі, які мають вищу кваліфікаційну категорію. Вони є керівниками шкільних, районних методичних об’єднань, творчих груп, наставниками молодих учителів. За їх активної участі проходять предметні тижні, методичні засідання тощо. В організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами школи результативно використовуються можливості шкільного методичного кабінету (кабінет заступника з НВР), де сконцентровані нормативні документи про освіту, зразки підручників, програми з базових дисциплін, матеріали з досвіду роботи кожного вчителя, матеріали діяльності шкільних методичних об’єднань і творчих груп, буклети учителів, науково-методична та психолого-педагогічна література, зразки оформлення шкільної документації, матеріалів на різноманітні конкурси, тощо.

   Учителі проводили відкриті уроки, виховні заходи, ділилися досвідом роботи, зростає рівень їхньої педагогічної майстерності.

   Широко впроваджуються в практику роботи вчителів інноваційні технології, суть яких: полягає в тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто вчиться. З кожним роком нові технології на уроках застосовує все більше і більше педагогів школи. У навчально-виховному процесі використовуються проектно-рефлексивні, модульні, технології продуктивного навчання. В другому півріччі у 2019-2020н.р. викликом для учителів школи стала організація дистанційного навчання, в зв’язку з епідемією коронавірусу. Основною проблемою організації такого навчання була відсутність Інтернет покриття та недостатня забезпеченість родин потрібною кількістю ґаджетів.  

   У 2019-2020 н.р. атестувалось 3 учителі. За результатами атестації 1 учителеві підтверджено кваліфікаційну категорію "спеціаліст першої категорії", 2 учителям присвоєно «спеціаліст ІІ категорії».

   Педагоги школи активно залучаються до роботи в районних семінарах, засіданнях творчих та ініціативних груп, науково-практичних конференціях тощо.

   Аналіз якісного складу та освітнього рівня педагогічних працівників школи дозволяє зробити висновок про можливість проведення навчально-виховного процесу на високому рівні.

 

ІV. Навчальна діяльність учнів.

   Протягом 2019-2020 н.р. робота педколективу була спрямована на особистісно-зорієнтоване навчання і виховання школярів.

   Велика увага в школі приділяється включенню всіх дітей у навчально-виховний процес. Станом на 1 вересня 2019 р. до 1-го класу були залучені всі діти, яким виповнилось 6 років, а це 9 дітей, традиційно щороку вчитель майбутнього першого класу відвідує дитячий садок з метою ознайомлення з майбутніми учнями.

   Учні нашої школи є традиційно активними учасниками міжнародних конкурсів.

   Нажаль, не досить високими є показники участі наших школярів у районних олімпіадах. В цьому навчальному році учні вибороли, лише 2 призових місць.

   Підсумки навчальних досягнень буде підведено на урочистій лінійці присвяченій першому дзвонику, де буде вручено відповідні нагороди, особливо велику кількість нагород наші учні отримають за високу кількість призових місць за спортивні досягнення під керівництвом відповідно Слюсара Л. М., Кирилюка Р. О.

 V. Зовнішнє незалежне оцінювання.

   У 2019-2020 н.р. на базі нашої школи був організований пункт реєстрації учасників у ЗНО. Цьому процесу передувала значна підготовча робота. Велику допомогу у реєстрації на ЗНО надав учитель інформатики

Бартюк О.В.

   Оцінювати роботу вчителів відносно до цих результатів недоцільно, адже на результати тестування можуть впливати різноманітні чинники: різна складність тестів, невелика кількість учасників із деяких предметів.

 VІ. Виховна та позакласна робота.

   Педагоги школи усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав і свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування у своїй діяльності керувати загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу. У зв’язку з цим виховна діяльність школи була спрямована згідно таких тем:

·        превентивне виховання;

·        морально-естетичне виховання;

·        художньо - естетичне виховання;

·        громадсько-патріотичне виховання;

·        трудове виховання;

·        фізичне виховання і пропаганда здорового способу життя;

·        економічне виховання;

·        екологічне виховання;

·        День Перемоги;

·        заходи пам’яті жертв Голодомору;

·        захід до річниці виведення радянських військ з Афганістану;

·        конкурси малюнків;

·        районний конкурс "Збережи ялинку", новорічні свята.

    Активним у житті школи було учнівське самоврядування. У навчальному закладі діє система самоврядування "ШДР". При парламенті діють кілька міністрів:

·        "Знання"

·        "Дисципліна і порядок"

·        "Здоров’я"

·        "Рада суспільно-корисних і добрих справ"

·        "Центр національного і культурного відродження

·        "Дозвілля"

·        "Прес-центр"

   Члени учнівського самоврядування систематично перевіряли робочі куточки в класах, стан вологого прибирання на перервах, стан озеленення школи. Згідно з планом, щопонеділка проводилися загальношкільні лінійки, де учні звітували щодо стану чергування по школі, за проведену роботу.

 VІІ. Правовиховна робота.

   У навчальному закладі з учнями організовано такі форми правового навчання і виховання:

·        тематичні загальношкільні лінійки та класні години;

·        зустрічі з юристами;

·        конкурси інтелектуально-розважальної гри "Дебати";

·        лекції, бесіди на правову тематику;

·        анкетування;

·        зустрічі з працівниками правоохоронних органів;

·        уроки правознавства;

·        олімпіади з правознавства;

·        індивідуальні бесіди з важковиховуваними учнями;

·        батьківські лекторії;

·        відвідування проблемних сімей у дома.

 VІІІ. Соціальний захист.

   Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, які навчаються в школі, проводиться з гідно з чинним законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей у них становить:

·        сиріт і позбавлених батьківського піклування - 1+3

·        інвалідів ------

·        чорнобильців - 3

·        із малозабезпечених сімей - 32

·        із неповних сімей - 12

·        із багатодітних сімей - 45

 

ІX. Профорієнтаційна робота.

   Професійна підготовка молоді починається ще в шкільні роки. Завдання школи - підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії. Профорієнтаційна робота в закладі проводиться під час навчально-виховного процесу: виховання трудових навичок у школярів під час прибирання території, розширення знань про професії на уроках. Якісному вихованню сприяють на виробництво, позакласні виховні заходи.

 Х. Співпраця з батьками.

   Виховання учня в школі та сім’ї - щоденний безперервний процес. Тому педагогічний колектив працює в тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку дитини. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних із професійним світом, захопленнями своїх дітей, родинними святами.

   Класні керівники тісно співпрацюють із сім’ями своїх вихованців: відвідують дитину дома, спілкуються з родиною. Свої висновки вони заносять до щоденника психолого-педагогічних спостережень.

   Однією з традиційних форм роботи з батьками в школі є батьківські лекторії. Тематика лекцій підбирається з урахуванням вікових особливостей дітей. У проведенні лекторій бере участь адміністрація школи, запрошуються працівники РВУМВС, ЦРЛ, центру зайнятості, районного відділу юстиції.

 

ХІ. Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників.

   Медичне обслуговування учнів і працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для якісного медичного забезпечення учнів і вчителів у закладі частково обладнаний медичний пункт.

   Щорічно на базі центральної районної лікарні діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи, у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнюються списки учнів підготовчої, основної групи та груп звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по школі.

   Медичне обслуговування працівників школи організовано також на базі ЦРЛ. Вони щорічно проходять поглиблений медичний огляд у серпні за графіком кабінету профогляду медичної установи. Працівники їдальні проходять медичний огляд двічі на рік.

   Огляди проводяться за рахунок держбюджету. На проходження медичного огляду кожному працівнику школи виділяється два дні. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються в директора школи.

   Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей під час перебування в школі. Організація харчування учнів закладу регламентується Законом України "Про освіту" (ст.25), "Про загальну середню освіту" (ст. 22), "Про охорону дитинства" (ст.5), Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004р. №1591 "Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах", іншими нормативними документами. Згідно з вищезазначеними документами, учні 1 - 4 класів забезпечуються безоплатним одноразовим харчуванням. Гаряче харчування проводиться згідно з графіком на 1 - 4-й перервах у їдальні школи.

   Цікавими оздоровчими заходами в школі є проведення традиційного Дня здоров’я, шкільні спартакіади, бесіди з лікарями ЦРЛ, показ відеофільмів про шкоду куріння, наркотиків, алкоголю. У планах виховної роботи кожного класного керівника є розділ "Заходи, спрямовані на збереження життя і здоров’я дітей", де запланована робота оздоровчого характеру з класами.

 ХІІ. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності.

   Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається в діяльності педколективу як одне з пріоритетних завдань і проводиться відповідно до Законів України "Про охорону праці", "Про дорожній рух", "Про пожежну безпеку", Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу й інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності в закладі, створено службу з охорони праці, сплановані відповідні заходи.

   На початку навчального року, напередодні канікул і святкових днів проводиться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно мають місце цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями.

   У школі є необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщені кілька стендів на теми безпечної поведінки. Питання праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові.

   Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі проводиться належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. У школі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, велася відповідна робота з учителями.

 ХІІІ. Фінансово-господарська діяльність.

   Будівля школи прийнята в експлуатацію 31 рік тому. Але, незважаючи на її вік і зношеність, адміністрація школи разом із колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її в робочому стані. Фінансування потреб школи проводиться централізованою бухгалтерією відділу освіти РДА.

   Бухгалтерія вчасно проплачувала за спожиту школою електроенергію. Завдяки злагодженості відповідальних за економію працівників, школа не виходить за ліміти спожитих енергоносіїв.

   Не в найкращому стані електромережа. За позабюджетні кошти проводиться ремонт шкільної оргтехніки, поточні ремонти коридорів школи, закупівля мийних дезінфікуючих засобів для харчоблоку, внутрішніх туалатів. За рахунок благодійних коштів батьків здійснюються ремонти та підготовку класних кімнат до навчального року.

   Працівниками централізованої бухгалтерії шкіл районну планово проводиться інвентаризація майна. Зауважень щодо забезпечення його збереження та оприбуткування немає. Завжди вчасно готується звітна документація, матеріали списуються або оприбутковуються.

   Адміністрацією школи приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Коридори, вестибюль школи поступово поповнюється, активно проводиться робота з озеленення коридорів. Подвір’я школи завжди прибране, доглянуте. На квітниках щороку висаджуються квіти, які протягом літа доглядають учні школи, своєчасно обрізають дерева, кущі. Огорожа завжди пофарбована, бордюри побілені. Обслуговуючим персоналом проводиться скошування трави на газонах, винесення і періодичне вивезення сміття з території школи.

 ХІV. Управлінська діяльність.

   Управління школою здійснюється згідно з річним планом роботи, планом внутрішньо-шкільного контролю та календарних планів учителів-предметників і виховної роботи класних керівників. Така система планування, відпрацьована в школі й заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їхньої діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.

 

   У школі в наявності всі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. Із підключенням до мережі Інтернет стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, головного управління освіти, сайтами обласних інститутів післядипломної освіти, інших закладів освіти, що дає можливість вчителям і адміністрації оперативно використовувати достовірну інформацію, вчасно знайомитися з новими документами і навіть їх проектами, але нажаль підключення школи до мережі кілька років не працює.

Звіт директора школи за 2018-2019 н.р.

   На цих загальних зборах ми керуємося Положенням про порядок звітування директора ЗШ І - ІІІ ступенів перед трудовим колективом, представниками громадського самоврядування школи щодо своєї діяльності на посаді протягом навчального року, яке було затверджено на загальних зборах у червні 2019р.

   Як директор школи у своїй діяльності протягом звітного періоду я керувалася Статутом школи. Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

І. Загальна інформація про школу.  

   Загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів с. Вишенька є колективною власністю Хмільницької районної ради Вінницької області. Управління та фінансування здійснюється відділом освіти РДА, якому делеговані відповідні повноваження.

   Будівля школи прийнята в експлуатацію в 1989р., земельна ділянка, яка належить школі, має площу 2 га.

   У 2018-2019 н.р. в школі працювали 18 педагогічних працівників і 9 працівників із числа обслуговуючого персоналу. Навчання завершили 114 учнів у 11 класокомплектах, середня наповнюваність становить 10 учнів.

ІІ. Кадрове забезпечення.

   У 2018-2019 н.р. штатними працівниками школа була забезпечена на 100%. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів (у тому числі обслуговуючого персоналу) враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики.

   Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому необхідним для педагога нині є вміння працювати з комп’ютером, оргтехнікою. 95% педагогів школи пройшли навчання, пов’язане з вивченням інформаційних технологій, за програмою "Шеі. Навчання для майбутнього". Перспектива в освіті така, що років через п’ять учитель, який не володіє навичками роботи на комп’ютері та не використовує їх у своїй діяльності, не буде відповідати освітнім вимогам і не зможе ефективно забезпечувати навчально-виховний процес з учнями. Адміністрація школи показує приклад усім вчителям - не лише директор, а й заступники мають навички роботи з оргтехнікою яка використовується для адміністративної роботи.

   9 членів педколективу мають вищу кваліфікаційну категорію що говорить про значний досвід роботи.

ІІІ. Методична робота.

   У школі діє система методичної роботи. Її сітка створена на діагностичній основі. Уже не один рік педколектив працює над проблемою "Сучасні педагогічні та здоровʾязбережні технології в навчанні і виховані учнів як шлях до якісної освіти і розвитку життєтворчості успішної компетентної особистості ". Керівництво методичною роботою здійснювала методична рада, що працює на базі шкільного методичного кабінету.

   До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються вчителі, які мають вищу кваліфікаційну категорію. Вони є керівниками шкільних, районних методичних об’єднань, творчих груп, наставниками молодих учителів. За їх активної участі проходять предметні тижні, методичні засідання тощо. В організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами школи результативно використовуються можливості шкільного методичного кабінету (кабінет заступника з НВР), де сконцентровані нормативні документи про освіту, зразки підручників, програми з базових дисциплін, матеріали з досвіду роботи кожного вчителя, матеріали діяльності шкільних методичних об’єднань і творчих груп, буклети учителів, науково-методична та психолого-педагогічна література, зразки оформлення шкільної документації, матеріалів на різноманітні конкурси, тощо.

   Учителі провели відкриті уроки, виховні заходи, ділилися досвідом роботи, зріс рівень їхньої педагогічної майстерності.

   Широко впроваджуються в практику роботи вчителів інноваційні технології, суть яких: полягає в тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто вчиться. З кожним роком нові технології на уроках застосовує все більше і більше педагогів школи. У навчально-виховному процесі використовуються проектно-рефлексивні, модульні, технології продуктивного навчання.

   У 2018-2019 н.р. атестувалось 4 учителі. За результатами атестації 1 учителеві підтверджено кваліфікаційну категорію "спеціаліст (11 розряд)», 1 учителеві підтверджено кваліфікаційну категорію "спеціаліст першої категорії", 2 учителям присвоєно «спеціаліст ІІ категорії»

   Педагоги школи активно залучаються до роботи в районних семінарах, засіданнях творчих та ініціативних груп, науково-практичних конференціях тощо. Так, на базі школи протягом навчального року було організовано і проведено методоб’єднання учителів фізичної культури.

   Аналіз якісного складу та освітнього рівня педагогічних працівників школи дозволяють зробити висновок про можливість проведення навчально-виховного процесу на високому рівні.

ІV. Навчальна діяльність учнів.

   Протягом 2018-2019 н.р. робота педколективу була спрямована на особистісно-зорієнтоване навчання і виховання школярів.

   Велика увага в школі приділяється включенню всіх дітей у навчально-виховний процес. Станом на 1 вересня 2018 р. до 1-го класу були залучені всі діти, яким виповнилось 6 років, а це 12 дітей, традиційно щороку вчитель майбутнього першого класу відвідує дитячий садок з метою ознайомлення з майбутніми учнями. Усі учні випускних класів склали заліки, державну підсумкову атестацію та отримали документ про освіту.   Учні нашої школи є традиційно активними учасниками міжнародних конкурсів. Цього року участь у конкурсі юних знавців фізики "Левеня" брали 9 учнів, а в конкурсі юних знавців математики "Кенгуру" - 12 учнів.   Нажаль, не досить високими є показники участі наших школярів у районних олімпіадах. В цьому навчальному році учні вибороли, лише 4 призових місць.   Підсумки навчальних досягнень було підведено на урочистій лінійці присвяченій останньому дзвонику, де вручено відповідні нагороди, особливо велику кількість нагород наші учні отримали за високу кількість призових місць за спортивні досягнення під керівництвом відповідно Слюсара Л. М., Кирилюка Р. О.

V. Зовнішнє незалежне оцінювання.

   У 2018-2019 н.р. на базі нашої школи був організований пункт реєстрації учасників у ЗНО. Цьому процесу передувала значна підготовча робота. Велику допомогу у реєстрації на ЗНО надав учитель інформатики Бартюк О.В.   Оцінювати роботу вчителів відносно до цих результатів недоцільно, адже на результати тестування можуть впливати різноманітні чинники: різна складність тестів, невелика кількість учасників із деяких предметів.

VІ. Виховна та позакласна робота.

   Педагоги школи усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав і свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування у своїй діяльності керувати загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу. У зв’язку з цим виховна діяльність школи була спрямована згідно з такими напрямами:

·         превентивне виховання;

·         морально-естетичне виховання;

·         художньо - естетичне виховання;

·         громадсько-патріотичне виховання;

·         трудове виховання;

·         фізичне виховання і пропаганда здорового способу життя;

·         економічне виховання;

·         екологічне виховання;

·         День Перемоги;

·         заходи пам’яті жертв Голодомору;

·         захід до річниці виведення радянських військ з Афганістану;

·         конкурси малюнків;

·         районний конкурс "Збережи ялинку", новорічні свята.

    Активним у житті школи було учнівське самоврядування. У навчальному закладі діє система самоврядування "ШДР". При парламенті діють кілька міністрів:

·         "Знання"

·         "Дисципліна і порядок"

·         "Здоров’я"

·         "Рада суспільно-корисних і добрих справ"

·         "Центр національного і культурного відродження

·         "Дозвілля"

·         "Прес-центр"

   Члени учнівського самоврядування систематично перевіряли робочі куточки в класах, стан вологого прибирання на перервах, стан озеленення школи. Згідно з планом, щопонеділка проводилися загальношкільні лінійки, де учні звітували щодо стану чергування по школі, за проведену роботу.

VІІ. Правовиховна робота.

   У навчальному закладі з учнями організовано такі форми правового навчання і виховання:

·         тематичні загальношкільні лінійки та класні години;

·         зустрічі з юристами;

·         конкурси інтелектуально-розважальної гри "Дебати";

·         лекції, бесіди на правову тематику;

·         анкетування;

·         зустрічі з працівниками правоохоронних органів;

·         уроки правознавства;

·         олімпіади з правознавства;

·         індивідуальні бесіди з важковиховуваними учнями;

·         батьківські лекторії;

·         відвідування проблемних сімей у дома.

VІІІ. Соціальний захист.

   Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, які навчаються в школі, проводиться з гідно з чинним законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей у них становить:

·         сиріт і позбавлених батьківського піклування - 1+3

·         інвалідів ------

·         чорнобильців - 3

·         із малозабезпечених сімей - 32

·         із неповних сімей - 12

·         із багатодітних сімей - 45

ІX. Профорієнтаційна робота.

   Професійна підготовка молоді починається ще в шкільні роки. Завдання школи - підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії. Профорієнтаційна робота в закладі проводиться під час навчально-виховного процесу: виховання трудових навичок у школярів під час прибирання території, розширення знань про професії на уроках. Якісному вихованню сприяють на виробництво, позакласні виховні заходи.

Х. Співпраця з батьками.

   Виховання учня в школі та сім’ї - щоденний безперервний процес. Тому педагогічний колектив працює в тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку дитини. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних із професійним світом, захопленнями своїх дітей, родинними святами.

   Класні керівники тісно співпрацюють із сім’ями своїх вихованців: відвідують дитину дома, спілкуються з родиною. Свої висновки вони заносять до щоденника психолого-педагогічних спостережень.

   Однією з традиційних форм роботи з батьками в школі є батьківські лекторії. Тематика лекцій підбирається з урахуванням вікових особливостей дітей. У проведенні лекторій бере участь адміністрація школи, запрошуються працівники РВУМВС, ЦРЛ, центру зайнятості, районного відділу юстиції.

ХІ. Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників.

   Медичне обслуговування учнів і працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для якісного медичного забезпечення учнів і вчителів у закладі частково обладнаний медичний пункт.

   Щорічно на базі центральної районної лікарні діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи, у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнюються списки учнів підготовчої, основної групи та груп звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по школі.

   Медичне обслуговування працівників школи організовано також на базі ЦРЛ. Вони щорічно проходять поглиблений медичний огляд у серпні за графіком кабінету профогляду медичної установи. Працівники їдальні проходять медичний огляд двічі на рік.

   Огляди проводяться за рахунок держбюджету. На проходження медичного огляду кожному працівнику школи виділяється два дні. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються в директора школи.

   Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей під час перебування в школі. Організація харчування учнів закладу регламентується Законом України "Про освіту" (ст.25), "Про загальну середню освіту" (ст. 22), "Про охорону дитинства" (ст.5), Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004р. №1591 "Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах", іншими нормативними документами. Згідно з вищезазначеними документами, учні 1 - 4 класів забезпечуються безоплатним одноразовим харчуванням. Гаряче харчування проводиться згідно з графіком на 1 - 4-й перервах у їдальні школи.

   Цікавими оздоровчими заходами в школі є проведення традиційного Дня здоров’я, шкільні спартакіади, бесіди з лікарями ЦРЛ, показ відеофільмів про шкоду куріння, наркотиків, алкоголю. У планах виховної роботи кожного класного керівника є розділ "Заходи, спрямовані на збереження життя і здоров’я дітей", де запланована робота оздоровчого характеру з класами.

ХІІ. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності.

   Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається в діяльності педколективу як одне з пріоритетних завдань і проводиться відповідно до Законів України "Про охорону праці", "Про дорожній рух", "Про пожежну безпеку", Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу й інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності в закладі, створено службу з охорони праці, сплановані відповідні заходи.

   На початку навчального року, напередодні канікул і святкових днів проводиться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно мають місце цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями.

   У школі є необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщені кілька стендів на теми безпечної поведінки. Питання праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові.

   Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі проводиться належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. У школі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, велася відповідна робота з учителями.

ХІІІ. Фінансово-господарська діяльність.

   Будівля школи прийнята в експлуатацію 30 років тому. Але, незважаючи на її вік і зношеність, адміністрація школи разом із колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її в робочому стані. Фінансування потреб школи проводиться централізованою бухгалтерією відділу освіти РДА.   Бухгалтерія вчасно проплачувала за спожиту школою електроенергію. Завдяки злагодженості відповідальних за економію працівників, школа не виходить за ліміти спожитих енергоносіїв.   Не в найкращому стані електромережа. За позабюджетні кошти проводиться ремонт шкільної оргтехніки, поточні ремонти коридорів школи, закупівля мийних дезінфікуючих засобів для харчоблоку, внутрішніх туалатів. За рахунок благодійних коштів батьків здійснюються ремонти та підготовку класних кімнат до навчального року.   Працівниками централізованої бухгалтерії шкіл районну планово проводиться інвентаризація майна. Зауважень щодо забезпечення його збереження та оприбуткування немає. Завжди вчасно готується звітна документація, матеріали списуються або оприбутковуються.   Адміністрацією школи приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Коридори, вестибюль школи поступово поповнюється, активно проводиться робота з озеленення коридорів. Подвір’я школи завжди прибране, доглянуте. На квітниках щороку висаджуються квіти, які протягом літа доглядають учні школи, своєчасно обрізають дерева, кущі. Огорожа завжди пофарбована, бордюри побілені. Обслуговуючим персоналом проводиться скошування трави на газонах, винесення і періодичне вивезення сміття з території школи.

ХІV. Управлінська діяльність.

   Управління школою здійснюється згідно з річним планом роботи, планом внутрішньо-шкільного контролю та календарних планів учителів-предметників і виховної роботи класних керівників. Така система планування, відпрацьована в школі й заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їхньої діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.   У школі в наявності всі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. Із підключенням до мережі Інтернет стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, головного управління освіти, сайтами обласних інститутів післядипломної освіти, інших закладів освіти, що дає можливість вчителям і адміністрації оперативно використовувати достовірну інформацію, вчасно знайомитися з новими документами і навіть їх проектами, але нажаль підключення школи до мережі кілька років не працює.

 

 Звіт директора школи 2017-2018 н. р.    На цих загальних зборах ми керуємося Положенням про порядок звітування директора ЗШ І - ІІІ ступенів перед трудовим колективом, представниками громадського самоврядування школи щодо своєї діяльності на посаді протягом навчального року, яке біло затверджено на загальних зборах у червні 2018р.    Як директор школи у своїй діяльності протягом звітного періоду я керувалася Статутом школи. Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

І. Загальна інформація про школу.                                                                                                                         Загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів с. Вишенька є колективною власністю районної ради Вінницької області. Управління та фінансування здійснюється відділом освіти РДА, якому делеговані відповідні повноваження.   Будівля школи прийнята в експлуатацію в 1989р., земельна ділянка, яка належить школі, має площу 2 га.   У 2017-2018 н.р. в школі працювали 19 педагогічних працівників і 9 працівників із числа обслуговуючого персоналу. Навчання завершили 114 учнів у 11 класокомплектах, середня наповнюваність становить 10 учнів.

ІІ. Кадрове забезпечення.

   У 2017-2018 н.р. штатними працівниками школа була забезпечена на 100%. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів (у тому числі обслуговуючого персоналу) враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики.   Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому необхідним для педагога нині є вміння працювати з комп’ютером, оргтехнікою. 88% педагогів школи пройшли навчання, пов’язане з вивченням інформаційних технологій, за програмою "Шеі. Навчання для майбутнього". Перспектива в освіті така, що років через п’ять учитель, який не володіє навичками роботи на комп’ютері та не використовує їх у своїй діяльності, не буде відповідати освітнім вимогам і не зможе ефективно забезпечувати навчально-виховний процес з учнями. Адміністрація школи показує приклад усім вчителям - не лише директор, а й заступники мають навички роботи з оргтехнікою яка використовується для адміністративної роботи.   9 членів педколективу мають вищу кваліфікаційну категорію що говорить про значний досвід роботи.

ІІІ. Методична робота.

   У школі діє система методичної роботи. Її сітка створена на діагностичній основі. Уже не один рік педколектив працює над проблемою "Реалізація компетентно спрямованої освіти з метою розвитку особистості учня". Керівництво методичною роботою здійснювала методична рада, що працює на базі шкільного методичного кабінету.   До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються вчителі, які мають вищу кваліфікаційну категорію. Вони є керівниками шкільних, районних методичних об’єднань, творчих груп, наставниками молодих учителів. За їх активної участі проходять предметні тижні, методичні засідання тощо. В організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами школи результативно використовуються можливості шкільного методичного кабінету (кабінет заступника з НВР), де сконцентровані нормативні документи про освіту, зразки підручників, програми з базових дисциплін, матеріали з досвіду роботи кожного вчителя, матеріали діяльності шкільних методичних об’єднань і творчих груп, буклети учителів, науково-методична та психолого-педагогічна література, зразки оформлення шкільної документації, матеріалів на різноманітні конкурси, тощо.   Учителі провели відкриті уроки, виховні заходи, ділилися досвідом роботи, зріс рівень їхньої педагогічної майстерності.   Широко впроваджуються в практику роботи вчителів інноваційні технології, суть яких: полягає в тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто вчиться. З кожним роком нові технології на уроках застосовує все більше і більше педагогів школи. У навчально-виховному процесі використовуються проектно-рефлексивні, модульні, технології продуктивного навчання.   У 2017-2018 н.р. атестувалось 3 учителі. За результатами атестації 1 учителеві підтверджено кваліфікаційну категорію "спеціаліст вищої категорії", 1 учителеві присвоєно кваліфікаційну категорію "спеціаліст вищої категорії", 1 учителеві підтверджено кваліфікаційну категорію "спеціаліст першої категорії".   Педагоги школи активно залучаються до роботи в районних семінарах, засіданнях творчих та ініціативних груп, науково-практичних конференціях тощо. Так, на базі школи протягом навчального року було організовано і проведено методоб’єднання учителів фізичної культури.   Аналіз якісного складу та освітнього рівня педагогічних працівників школи дозволяють зробити висновок про можливість проведення навчально-виховного процесу на високому рівні.

ІV. Навчальна діяльність учнів.

   Протягом 2017-2018 н.р. робота педколективу була спрямована на особистісно-зорієнтоване навчання і виховання школярів.   Велика увага в школі приділяється включенню всіх дітей у навчально-виховний процес. Станом на 1 вересня 2017 р. до 1-го класу були залучені всі діти, яким виповнилось 6 років, а це 7 дітей, традиційно щороку вчитель майбутнього першого класу відвідує дитячий садок з метою ознайомлення з майбутніми учнями. Усі учні випускних класів склали заліки, державну підсумкову атестацію та отримали документ про освіту.   Учні нашої школи є традиційно активними учасниками міжнародних конкурсів. Цього року участь у конкурсі юних знавців фізики "Левеня" брали 9 учнів, а в конкурсі юних знавців математики "Кенгуру" - 12 учнів.   Нажаль, не досить високими є показники участі наших школярів у районних олімпіадах. В цьому навчальному році учні вибороли, лише 4 призових місць.   Підсумки навчальних досягнень було підведено на урочистій лінійці присвяченій останньому дзвонику, де вручено відповідні нагороди, особливо велику кількість нагород наші учні отримали за високу кількість призових місць за спортивні досягнення під керівництвом відповідно Слюсара Л. М., Кирилюка Р. О.

V. Зовнішнє незалежне оцінювання.

   У 2017-2018 н.р. на базі нашої школи був організований пункт реєстрації учасників у ЗНО. Цьому процесу передувала значна підготовча робота. Велику допомогу у реєстрації на ЗНО надав учитель інформатики БартюкО.В.   Оцінювати роботу вчителів відносно до цих результатів недоцільно, адже на результати тестування можуть впливати різноманітні чинники: різна складність тестів, невелика кількість учасників із деяких предметів.

VІ. Виховна та позакласна робота.

   Педагоги школи усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав і свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування у своїй діяльності керувати загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу. У зв’язку з цим виховна діяльність школи була спрямована згідно з такими напрямами:

превентивне виховання;морально-естетичне виховання;художньо - естетичне виховання;громадсько-патріотичне виховання;трудове виховання;фізичне виховання і пропаганда здорового способу життя;економічне виховання;екологічне виховання;День Перемоги;заходи пам’яті жертв Голодомору;захід до річниці виведення радянських військ з Афганістану;конкурси малюнків;районний конкурс "Збережи ялинку", новорічні свята.    Активним у житті школи було учнівське самоврядування. У навчальному закладі діє система самоврядування "ШДР". При парламенті діють кілька міністрів:"Знання""Дисципліна і порядок""Здоров’я""Рада суспільно-корисних і добрих справ""Центр національного і культурного відродження"Дозвілля""Прес-центр"   Члени учнівського самоврядування систематично перевіряли робочі куточки в класах, стан вологого прибирання на перервах, стан озеленення школи. Згідно з планом, щопонеділка проводилися загальношкільні лінійки, де учні звітували щодо стану чергування по школі, за проведену роботу.

 VІІ. Правовиховна робота.

   У навчальному закладі з учнями організовано такі форми правового навчання і виховання:тематичні загальношкільні лінійки та класні години;зустрічі з юристами;конкурси інтелектуально-розважальної гри "Дебати";лекції, бесіди на правову тематику;анкетування;зустрічі з працівниками правоохоронних органів;уроки правознавства;олімпіади з правознавства;індивідуальні бесіди з важковиховуваними учнями;батьківські лекторії;відвідування проблемних сімей у дома. 

VІІІ. Соціальний захист.

   Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, які навчаються в школі, проводиться з гідно з чинним законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей у них становить:сиріт і позбавлених батьківського піклування - 1+3інвалідів ------чорнобильців - 3із малозабезпечених сімей - ____із неповних сімей - 12із багатодітних сімей - 45

ІX. Профорієнтаційна робота.

   Професійна підготовка молоді починається ще в шкільні роки. Завдання школи - підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії. Профорієнтаційна робота в закладі проводиться під час навчально-виховного процесу: виховання трудових навичок у школярів під час прибирання території, розширення знань про професії на уроках. Якісному вихованню сприяють на виробництво, позакласні виховні заходи.

Х. Співпраця з батьками.

   Виховання учня в школі та сім’ї - щоденний безперервний процес. Тому педагогічний колектив працює в тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку дитини. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних із професійним світом, захопленнями своїх дітей, родинними святами.   Класні керівники тісно співпрацюють із сім’ями своїх вихованців: відвідують дитину дома, спілкуються з родиною. Свої висновки вони заносять до щоденника психолого-педагогічних спостережень.   Однією з традиційних форм роботи з батьками в школі є батьківські лекторії. Тематика лекцій підбирається з урахуванням вікових особливостей дітей. У проведенні лекторій бере участь адміністрація школи, запрошуються працівники РВУМВС, ЦРЛ, центру зайнятості, районного відділу юстиції.

 ХІ. Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників.

   Медичне обслуговування учнів і працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для якісного медичного забезпечення учнів і вчителів у закладі частково обладнаний медичний пункт.   Щорічно на базі центральної районної лікарні діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи, у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнюються списки учнів підготовчої, основної групи та груп звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по школі.   Медичне обслуговування працівників школи організовано також на базі ЦРЛ. Вони щорічно проходять поглиблений медичний огляд у серпні за графіком кабінету профогляду медичної установи. Працівники їдальні проходять медичний огляд двічі на рік.   Огляди проводяться за рахунок держбюджету. На проходження медичного огляду кожному працівнику школи виділяється два дні. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються в директора школи.   Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей під час перебування в школі. Організація харчування учнів закладу регламентується Законом України "Про освіту" (ст.25), "Про загальну середню освіту" (ст. 22), "Про охорону дитинства" (ст.5), Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004р. №1591 "Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах", іншими нормативними документами. Згідно з вищезазначеними документами, учні 1 - 4 класів забезпечуються безоплатним одноразовим харчуванням. Гаряче харчування проводиться згідно з графіком на 1 - 4-й перервах у їдальні школи.   Цікавими оздоровчими заходами в школі є проведення традиційного Дня здоров’я, шкільні спартакіади, бесіди з лікарями ЦРЛ, показ відеофільмів про шкоду куріння, наркотиків, алкоголю. У планах виховної роботи кожного класного керівника є розділ "Заходи, спрямовані на збереження життя і здоров’я дітей", де запланована робота оздоровчого характеру з класами.

ХІІ. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності.

   Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається в діяльності педколективу як одне з пріоритетних завдань і проводиться відповідно до Законів України "Про охорону праці", "Про дорожній рух", "Про пожежну безпеку", Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу й інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності в закладі, створено службу з охорони праці, сплановані відповідні заходи.   На початку навчального року, напередодні канікул і святкових днів проводиться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно мають місце цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями.   У школі є необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщені кілька стендів на теми безпечної поведінки. Питання праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові.   Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі проводиться належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. У школі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, велася відповідна робота з учителями.

ХІІІ. Фінансово-господарська діяльність.

   Будівля школи прийнята в експлуатацію 29 років тому. Але, незважаючи на її вік і зношеність, адміністрація школи разом із колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її в робочому стані. Фінансування потреб школи проводиться централізованою бухгалтерією відділу освіти РДА.   Бухгалтерія вчасно проплачувала за спожиту школою електроенергію. Завдяки злагодженості відповідальних за економію працівників, школа не виходить за ліміти спожитих енергоносіїв.   Не в найкращому стані електромережа. За позабюджетні кошти проводиться ремонт шкільної оргтехніки, поточні ремонти коридорів школи, закупівля мийних дезінфікуючих засобів для харчоблоку, внутрішніх туалатів. За рахунок благодійних коштів батьків здійснюються ремонти та підготовку класних кімнат до навчального року.   Працівниками централізованої бухгалтерії шкіл районну планово проводиться інвентаризація майна. Зауважень щодо забезпечення його збереження та оприбуткування немає. Завжди вчасно готується звітна документація, матеріали списуються або оприбутковуються.   Адміністрацією школи приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Коридори, вестибюль школи поступово поповнюється, активно проводиться робота з озеленення коридорів. Подвір’я школи завжди прибране, доглянуте. На квітниках щороку висаджуються квіти, які протягом літа доглядають учні школи, своєчасно обрізають дерева, кущі. Огорожа завжди пофарбована, бордюри побілені. Обслуговуючим персоналом проводиться скошування трави на газонах, винесення і періодичне вивезення сміття з території школи.

 ХІV. Управлінська діяльність.

   Управління школою здійснюється згідно з річним планом роботи, планом внутрішньо-шкільного контролю та календарних планів учителів-предметників і виховної роботи класних керівників. Така система планування, відпрацьована в школі й заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їхньої діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.

 Протокол загальних зборів

                                     Звіт директора школи за 2016-2017 н. р.

 І. Аналіз роботи школи за минулий навчальний рік та завдання на наступний.                 Річний план ЗОШ І-ІІІ ст. с. Вишенька складений на діагностично-прогностичній основі з урахуванням особливостей учнівського контингенту, творчого потенціалу вчительського колективу та наслідків роботи за минулий 2016- 2017 н. р. Керуючись положеннями Конституції України, законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Національною державною програмою «Освіта», державною програмою  «Вчитель», Національною доктриною розвитку освіти, обласними і районними освітніми програмами.     Програмою розвитку психологічної служби, Комплексною програмою розвитку освітньої галузі району на період 2013—2017 pp., нормативними документами Міністерства освіти і науки, Положенням про шкільний методичний кабінет робота школи спрямовувалася на реалізацію науково-методичної проблеми «Реалізація компетентно спрямованої освіти з метою розвитку особистості учнів. повноцінний і всебічний розвиток особистості на засадах  національної культури і духовності українського народу». Робота над означеною проблемою активізувала діяльність кожного вчителя та вихователя, керівника гуртка, сприяла підвищенню рівня їхньої професійної підготовки   У 2016 - 2017 навчалися у школі 113 учнів, які закінчили навчальний рік із такими результатами:

  •  10, 11,12 балів 11 учнів;
  •  7, 8, 9 балів 26 учні;
  •  4, 5, 6 балів – 38 учень;
  •   1,2, 3 бали 9 учнів.

   Аналіз підсумків 2016-2017 н. р. показує, що педколектив школи в процесі своєї діяльності реалізував мету та завдання, поставлені на початку навчального року.   На належному науково-методичному та організаційному рівнях у минулому навчальному році працювали методичні обʾєднання вчителів початкових класів та класних керівників.   Протягом року у школі проводилися предметні тижні з фізики, правознавства, історії, хімії, англійської мови, географії, української мови, астрономії природоохоронна та дослідна робота в школі про­водиться плідно.   Педагоги школи протягом навчального року продовжували активну роботу над удосконаленням педагогічної майстерності та підвищенням професій­ного рівня шляхом самоосвіти, проходження курсової перепідготовки в обласному інституті післядипломної освіти. Слухачами курсів у 2016-2017 н. р. стали 2 педагоги школи. Результати атестації засвідчили, що методична рада навчального закладу виконала свою-стимуляційну функцію: 2 учителі підтвердили свою кваліфікаційну категорію.   Значних успіхів досягнуто й у розвитку фізичної культури та спорту.   Впродовж навчального року адміністрацією школи вивчався стан виховної роботи в школі у відповідності до Національної програми «Діти України». Згідно з даною програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» розроблено систему виховання учнівської молоді, яка має на меті створення цілісної системи виховної роботи з класним і загальношкільним колективом учнів, у здійсненні індивідуального підходу до кожного школяра. Педагогічним колективом школи проводилась напружена робота щодо її виконання.   При проведенні загальношкільних заходів учні постійно заохочувалися до участі в організації і проведені масових і групових форм роботи: бесід, конкурсів, свят, екскурсій, ранків, уроків Памʾяті, ігор-мандрівок, вікторин з використанням зібраного краєзнавчого матеріалу. В навчальному році відзначено 73-тю річницю подвигу Поліну О. В. на території села. В школі діє волонтерський загін «Пам'ять» під керівництвом Пацалюк Т. В. Класні керівники та класоводи велику увагу приділяють памʾяті роду, вивченню рідного краю. Допомагають у цій справі уроки історії (вчитель Пацалюк Т. В.), географії (учителі Штоюнда Т. П. та Пасічнюк Л. М.), літератури (вчитель Киричук О. В.) та роботу гуртка «Українська Вишивка (керівник Бойко Є. С.) продовжувався збір матеріалів про памʾяті і визначні місця нашого села. З метою формування у дітей поваги до Конституції України проведено бесіди: «Конституція – основний закон нашого життя», «Твої права та обов’язки», «Конвенції України ООН про права дитини», проведено тиждень права(за окремим планом).   З метою забезпечення ефективного впливу на підлітків, які виховуються у сімʾях, що перебувають у складах життєвих обставинах були залучені класні керівники, адміністрація школи, працівники сільської ради. Класні керівники відвідують учнів вдома, проводять з ними бесіди, залучають їх до позакласної роботи, участі в роботі гуртків. Проводилась індивідуальна робота з учнями та їх батьками з питань профілактики правопорушень та виконання закону України «Про загальну середню освіту», заслуховувалися звіти й інформації з цих питань на педрадах та засіданнях МО класних керівників.   Проводилися засідання ради школи, де розглядались питання порушення правил поведінки та пропусків навчальних занять учнями без поважних причин. Слухались пояснення як учнів, так і їх батьків про причини, що призвели до цього. Однією із граней естетичного виховання є вдосконалення оформлення школи. Пройшов конкурс ідей серед школярів, батьків та педагогічних працівників щодо оформлення школи та території поблизу неї. Кращі відібрані пропозиції будуть взяті за основу розпочатої реконструкції.   Впродовж року активно і ініціативно діяло учнівське врядування. Шкільну демократичну республіку очолювала Климнюк М. Р. (10 клас) та очолю вальний нею Кабінет Міністрів. Чітко і продуктивно було організовано чергування класів по школі. Це дало позитивний результат у зміцненні дисципліни учнівського колективу. Робочі понеділкові лінійки, які організовувались з участі Міністрів ШДР давали позитивне налаштування на робочий тиждень, були ареною для повідомлень, інформацій, підсумків та планів. Це була справжня школа для членів учнівського врядування та усіх громадян ШДР.   Разом з досягненням, нажаль, маємо і недоліки та проблеми у роботі. У школі навчається 2 учнів з сімей, що перебувають у кризових ситуаціях: Мельникова Марія, Мельникова Олександра. В роботі з цими сімʾями налагоджена тісна співпраця з класними керівниками. Спільним зусиллям прагнемо допомогти дітям соціально адаптуватися і зменшити негативний вплив сімʾї та вплинути на батьків з метою змінити їх життєвих цінностей, позитивного виховного впливу на своїх дітей.   Плідною і змістовною була робота з екологічного виховання. Вона включала тематичні години спілкування, свято квітів, День зимуючих птахів, виготовлення і прикріплення годівничок, робота на екологічній стежині «Веснянка», науково-дослідну роботу на пришкільних ділянках (керівник Бартюк Г. О.). Цікаво і змістовно пройшов усний екологічний журнал до Дня Землі, який уже протягом 5-ти років традиційно проводиться вчителем географії Штоюндою Т. П. Відзначалась у школі і річниця вибуху на Чорнобельській АЕС.                                                        Річний план роботи школи був успішно виконаний.   Однак попри позитивні результати діяльності педколектив за минулий рів, слід указати на низку суттєвих недоліків у роботі та нереалізованих перспектив із деяких питань:

  •  Окремі недоліки у викладанні предметів варіативного компонента;
  •  Непослідовність профорієнтаційної роботи з учнями та батьками, що виявляється в невмотивованому виборі предметів на ЗНО;
  •  Нечітка діяльність консультативних служб у роботі з батьками;
  •  Часткові недоліки в плануванні внутрішньо-шкільного контролю,зокрема персонального, що послабило його оперативність і об’єктивність та зумовило пасивність окремих педагогів.

   Особливу увагу слід звернути на підготовку учнів до ЗНО, упровадження інноваційних форм проведення занять із підготовки до ЗНО, використання нетрадиційних форм роботи з учнями.   Нині  актуальною залишається проблема забезпеченості учнів підручниками, особливо в 10-му класі(англ. мова та історії України (ІІ семестр)). Гостро стоїть проблема зі створенням та відновленням кабінетів (англ. мови, психології). Матеріальна база деяких із них потребує поповнення й осучаснення.   Серед першочергових завдань школи – створення системи освіти нового типу, пошук варіантів школи майбутнього, яка базувалася б на сучасних інформаційно-комунікаційних технологіях, оновлення та поповнення матеріально-технічної й дидактичної бази інформаційно-методичного центру школи.   Продовжують існувати протиріччя між пізнавальною та особистісною парадигмами освіти. Учителі школи ще не цілком оволоділи особистісно-орієнтованими, людино-центричними методами навчання учнів. Резерви для розв’язання означених проблем існують. Соціально-психологічний клімат у педагогічному колективі сприяє продуктивності роботи кожного вчителя.   Проаналізовано позитивні аспекти життєдіяльності педагогічного колективу та його недоліки. Річний план складено з урахуванням аналізу й містить такі нововведення:

  •  Робота спланована помісячно за основними розділами;
  •  Для зручності в організації та здійсненні внутрішньо-шкільного контролю всі його форми подаються у вигляді потижневих таблиць помісячно;
  •  Для забезпечення дієвості та гласності розділ плану «Внутрішньо-шкільний контроль» експонується в інформаційно-методичному центрі школи;
  •  План містить поетапний перелік необхідних наказів, згідно з вимогами МО та нормативними документами, а також відповідно до перспективного та річного планів роботи.

   Річний план школи передбачає якісне підвищення рівня організації методичної роботи з метою успішної реалізації її основних функцій:

  •         Планування;
  •         Діагностичної;
  •         Організаційної;
  •         Прогностичної;
  •         Моделювальної;
  •         Відновлювальної;
  •         Колекційної;
  •         Пропагандистської;
  •         Контрольно-інформаційної.

   Річний план націлений на виконання одного з основних завдань школи – створення інноваційного середовища, яке б сприяло повному розкриттю творчого потенціалу педагогів-фахівців у найрізноманітніших сферах діяльності – класно урочній, позаурочній і науково-методичній.

     ІІ. Завдання на наступний 2017-2018 навчальний рік.                                         За результатами аналізу роботи колективу школи за попередній навчальний рік, враховуючи визначені недоліки і потреби учасників навчально-виховного процесу, керуючись нормативною базою та новими вимогами й потребами розвитку сучасної освіти, поставлено такі завдання:

 1.     Завершити діяльність педагогічного колективу навчального закладу над реалізацією загальношкільної проблеми «Реалізація компетентно спрямованої освіти з метою особистості учня».

2.     Створити в педагогічному колективі власну модель інноваційного розвитку загальноосвітнього навчального закладу.

3.     Розробити ефективні методи навчання і виховання учнів, управлінням навчальним процесом та професійним розвитком педагогів.

4.     Практично застосовувати вчителям школи вміння користуватися технічними засобами з метою підвищення ефективності уроку, продуктивності навчання.

5.     Розвивати в учнів стійкий інтерес до пізнання, бажання та вміння самостійно вчитися, планувати свою навчальну діяльність, пізнавати джерела знань, розвивати, оцінювати їх користь, творче мислення, вміння аналізувати свої помилки, здійснювати самооцінку.

6.     Створити оптимальні умови для виявлення, розвитку й реалізації потенційних можливостей обдарованих дітей у всіх напрямках: інтелектуальному, творчому, спортивному, естетичному.

7.     Надати кожному учневі освіту відповідно до його можливостей, здібностей та інтересів, забезпечити умови для самореалізації учня в процесі виховання, навчання.

8.     Підготувати учня до свідомого вибору майбутньої професії.

9.     Сприяти досягненню учнями високих освітніх результатів на предметних олімпіадах І, ІІ, ІІІ етапів – всеукраїнських олімпіадах, Міжнородному конкурсі знавців української мови ім. Петра Яцика, конкурсах тощо.

10.                       Провести порівняльне аналітичне дослідження за результатами ЗНО та річного оцінювання навчальних досягнень учнів, розробити дієві рекомендації щодо усунення виявлених недоліків.

11.                       Продовжити впровадження тренінгового й контрольного тестування з навчальних предметів щодо підготовки учнів до ЗНО.

12.                       Розвивати педагогічну співпрацю сімʾї, школи і громадськості як реальний шлях утвердження демократизації та гуманізації в шкільному житті.

13.                       Забезпечити сприятливі умови для фізичного розвитку учнів, дотримування санітарних правил, правил техніки безпеки.

14.                       Зміцнити матеріально-технічну базу школи: забезпечити навчально-виховний процес сучасними технічними засобами, комп’ютерною та мультимедійною апаратурою.